23 October 2009

Perakende Günleri Notlar 1

Evet bir perakende günleri daha sona erdi….
Herkeste bir telaş bir koçturmaca, acaba bu senenin ilk surprizi ne olacak diye salonda yerler alındı, o kadar kalabalıktı ki bir çok kişi yerlerde oturdu, sektörü yine böyle birlikte görmek çok güzeldi J

Ve Suat soysal açış konuşmasını yaptı…….

TAY (…) katılımcılarının renkli açılışı ile başladı mağazacılar ant içtiler,

hemen arkasından Levent Eyüpoğlu’nun konuşması, aklımızda kalanlar;
AVM’ler kötü çocuktu ama artık iyiye gidiş başladı,
bu yıl kriz sayesinde hem yatırımcılar hem de perakendeciler aynı masaya oturmaya başladı. Çözümler üretilir oldu. 2009 sonu itibarıyla ve 2010 yılında artık yüzler gülecek,
2010 yılının son çeyreğinde AVM yatırımları tekrar hızlanacak. Doluluk oranları yüzde 90’ı geçecek. Bu yüzden 2010 için yerlerinizi şimdiden ayırtın” dedi…
Evet sonradan söylemedi demeyim, avmlerde şimdiden yerinizi ayırtın…

Ardından Card Finans’tan mesajlar geldi, yeni dönemin 3 ipucu paylaşıldı…


Vee Dan Ariely, “Satışta Tuzak Teorisi”

Simpson benzetmesi çok iiyidi…Dan Ariely, “Süperman miyiz yok sa Homer Simpson mı?” sorusunu sorarak şöyle devam etti: “Bence ortada bir yerlerdeyiz. Pek çok insan otomobil kullanırken cep telefonundan mesaj gönderiyor. Başkalarının da hayatını tehlikeye atıyor. Mantıksızlığı anlasanız insanlara daha az hata yapılacak ortam sağlayabilirsiniz.”

Satışlarınızı Artırmak İçin Bilinen Yolların Dışına Çıkın!
Ariely, “müşteriler mantıksız davranırlar” diyor. Yıllar süren araştırmalarıyla “bu mantıksızlıkların sistematik olduğunu” kanıtlıyor.
“Satışlarınızı artırmak için bilinen yolların dışına çıkın, müşterilerin gerçek karar sürecini anlayın” diyen Ariely, zor zamanlardan çıkış için güçlü bir ışık yakıyor.
Bu arada bir yapılan
elektronik ankete katılan 3 bin 200 kişi ‘2010, 2009’a göre nasıl geçecek, sorusuna “Daha iyi geçecek, kara göründü, toparlanma başladı” cevabını verdi. “2010, 2009’u mumla aratacak” diyenlerin oranıysa yüzde 1.09’da kaldı. 2008’de düzenlenen Perakende Günleri’nde ise sonuçlar bunun tam tersiydi. Ankette çıkan bu olumlu sonucun genele yansıdığı görüldü.

KAHVE MOLASI…..işte en keyifli zamanlar, uzun zamandır görmediğiniz dostlar, kucaklaşmalar, sektör dedikoduları… J, aaa bu projeyi duydun mu, biz onda varız ya siz, iyiler övülür, kötülerin dedikodusu yapılır.
Patronlar ayrı bir sohbette profesyoneller ayrı….
Herkes tam kadro standının başında yeni projelerini paylaşıyor..BU SENE BİZDE ONLARDAN BİRİYDİK. Torun AVM YENİ PROJESİNİ GÖRÜCÜYE ÇIKARDI….ilgi o kadar fazlaydı ki, çok heyecanlandık, hemen yeni alışveriş merkezimiz açılsın istedik.



Sonraki konuşmacımız Haluk Dinçer….Adeta yapılan anketi doğrularcasına konuşan, Sabancı Holding Perakende Grup Başkanı Haluk Dinçer, “Türkiye’de bulutlar dağıldı, tüketicinin morali düzeldi, AVM’ler canlandı. Zor günler geçecek. 2010’da Türkiye’yi güzel günler bekliyor” dedi.

Rıfat Hisarcıklıoğlu günün en çok dinlenen konuşmacısı oldu, herkes 10 kulak kesildi…yapılan saptamalar ekonomik değerlendirmeler, başkanın sunum yeteneği ile birleşince sohbet uzadıkça uzadııııı..Merak edenler perakende günlerinin sitesinden notları takip edebilirler…
Ee oturum uzayınca herkes öyle yemeğine akın etti, yemekte de sohbetlere devam edildi. Sektörümüz kaynaştıkça kaynaştı….
Öğleden sonranın bizde en önemli oturumu Nerede hata yaptık, hatalardan ne ders çıkardıktı… Bu oturumda herkes taşları döktü, hatalarını kabul etti. Artık sektörün birlik olduğu ve bu günleri aşacağı mesajı verildi…2010 ÇOK DAHA İYİ GEÇECEKTİ………………

Vee tadı damağımızda kalan bir gün sona erdi……


Feyza Acar Sönmezer

No comments:

Post a Comment